NORDMENDE 37 EKRAN SİYAH BEYAZ TV

Nordmende black and white tv 37 screen
DOKUNMATİK 5 KANAL 37 EKRAN TV
Nordmende Spectra Dimension 5


Eskiden, benim hatırladığım 70'li yılların başlarında elektriğin henüz ulaşmadığı yerlerde televizyonları izlemek için kullanılan yöntemdi..

Akünün kutup başlarına takılan iki metal mandaldan ya da kıskaçtan diyebiliriz uzayan kablolar da televizyona takılır akü bitene kadar bir hafta on gün televizyon seyredilirdi.. Bizim televizyon 37 ekran siyah beyaz Nordmende idi..

Tabii o zamanlar yayın saatleri sınırlı olduğu için ve her akşam ancak bir iki saat televizyon seyredilebildiği için bu süre böyle uzun olabiliyordu ama bugün olsaydı herhalde bir günde bitirirdik aküyü.. akünün bitmesine yakın televizyonun kenarları kararmaya ve dalgalanmaya başlardı.. eğer o akşam altı milyon dolarlık adam ya da uzay 1999 gibi sevilen bir dizi ya da arı maya, balarısı tombik gibi sevilen bir çizgi film varsa ağlardım ederdim ama bu bir işe yaramazdı..

Ancak babamın gerçekten izlemek istediği bir film falan varsa o zaman arabanın aküsü o akşam için sökülür biten akünün yerini alırdı.. Televizyonu çalıştırdığımız o aküler özel olarak o iş için mi üretiliyordu yoksa onlar da motorlu araç aküsü müydü şimdi bilemiyorum..

Bir de biten aküyü sanırım kasabaya götürüp tekrar şarj ettiriyordu herhalde babam ama onu da pek hatırlayamıyorum.. Velhasılı kelam gaz lambası ışığında televizyon seyrederdik biz..

2 yorum: